loading...

Kenapa Disebut Dajjal al-Masih? - Ustaz Azhar Idrus - Hallo sahabat Pahala Online, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenapa Disebut Dajjal al-Masih? - Ustaz Azhar Idrus, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel DAJJAL LAKNATULLAH, Artikel Video, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.



Judul : Kenapa Disebut Dajjal al-Masih? - Ustaz Azhar Idrus
link : Kenapa Disebut Dajjal al-Masih? - Ustaz Azhar Idrus

Baca juga


Kenapa Disebut Dajjal al-Masih? - Ustaz Azhar Idrus


Dajjal selalu menunaikan tugasnya atas nama “al-Masih”, yang julukan ini diberikan oleh Allah kepada nabi ‘Isa berdasarkan wahyu-Nya. Diberikannya julukan al-Masih kepada Dajjal menunjukkan, bahawa Dajjal akan menunaikan pekerjaan atas nama insan suci ini, dan inilah sebenarnya yang menyebabkan dia disebut Dajjal atau penipu, kerana ia menggunakan nama “al-Masih”, seorang Nabi dan hamba Allah yang tulus, tetapi ia berbuat sesuatu yang bertentangan sama sekali dengan ajaran baginda.


Demikianlah Artikel

Sekianlah artikel kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.